BESTELLEN – VERZENDEN - BETALEN

De Klant kan vrij navigeren op de verschillende pagina’s van de webshop zonder dat hij verplicht is een bestelling te plaatsen.

De producten kunnen besteld worden door op de foto van het gekozen product te klikken en daarna eventueel de soort en vervolgens de gewenste hoeveelheid in het winkelmandje te plaatsen.

 

De Klant kan op elk ogenblik een overzicht krijgen van de door hem geselecteerde producten door te klikken op het winkelmandje, verder gaan met de selectie van de producten door te klikken op “Bestellen”. Er kan steeds teruggekeerd worden door op de knop “Verder winkelen” te klikken.

 

Van zodra de bestelling volledig is kan men het winkelmandje bekijken en/of bewerken en daarna overgaan naar het afrekenen.

 

Er wordt een keuze aangeboden om een account aan te maken waardoor een terugkerende klant aan de hand van zijn paswoord en login makkelijk opnieuw kan bestellen.

 

Na het invullen van de gevraagde gegevens heeft de Klant de keuze tussen de volgende verzendmethodes :

  • Via verzending/levering
  • Ophaling in de winkel

 

Wij leveren steeds op het opgegeven leveringsadres.  Uw factuuradres en leveringsadres kan afwijken.  Zo kan u perfect een geschenk op andere plaats laten leveren.  Geef steeds duidelijk de juiste afleveringsgegevens mee.

 

Leveringen kunnen alleen maar gebeuren mits betaling op de webshop (of per uitzondering via overschrijving).
Afhalingen kunnen gebeuren onder rembours: cash of electronisch.

 

Bij verzending / levering zal de Verkoper beslissen om eventueel zelf te leveren of de bestelling te verzenden via Bpost. Er zal getracht worden om de bestellingen in België binnen de 3 werkdagen te leveren. Mits onvoorziene omstandigheden kan deze levertermijn verlengd worden. De Klant kan hiervoor geen beroep doen op een schadevergoeding en/of terugbetaling van het product.

Bij verzending/levering zal een kost van 7,50€ worden geteld voor verzending/levering binnen België.

 

Als andere mogelijkheid kan er geopteerd worden door de Klant om de bestelling zelf te komen ophalen bij de Verkoper in de fysieke winkel gelegen in de Elshouterbosstraat 42, 3590 Diepenbeek. Dit kan op donderdag en vrijdag van 10u tot 18u en  zaterdag van 10u en 17u, andere dagen na afspraak.

 

Na de keuze van de verzendmethode dient de Klant de betaalmethode mee te geven. De Klant heeft de keuze tussen de volgende betaalwijzen:

  • Via bankkaart
  • betalen bij afhaling

 

De Verkoper is gerechtigd een bestelling te weigeren ingevolge een ernstige tekortkoming van de Klant met betrekking tot bestellingen waarbij de Klant betrokken is.

 

De Verkoper is gerechtigd om bestellingen te annuleren ingevolge van extreme weersomstandigheden die het product kunnen schaden.

 

Het risico wegens verlies of beschadiging gaat over op de Klant vanaf hij (of een door hem aangewezen derde partij, die niet de vervoerder is) de goederen fysiek in bezit heeft gekregen. Het risico gaat echter al over op de Klant bij levering aan de vervoerder, als de vervoerder van de Klant opdracht heeft gekregen de goederen te vervoeren en deze keuze niet door de Verkoper was geboden.

 

Annuleren van de transactie

Silvia's Chocolade is er zich van bewust dat het Internet een nieuw medium is en dat niet alle klanten ervaring hebben met "online winkelen" en geeft daarom klanten als bijkomende garantie de mogelijkheid om bestellingen binnen de 24 uur te annuleren door het sturen van een e-mail met de vraag tot annulering. Na aanvaarding van uw vraag stuurt Silvia's Chocolade een annuleringsbevestiging en stort de bedragen die eventueel reeds betaald zijn terug. Om mogelijke misbruiken te vermijden zullen terug stortingen enkel gebeuren op de rekening vanwaar de betaling afkomstig was.
Bestellingen zullen om deze reden dan ook pas na 24 uur verwerkt worden tenzij de cliënt hier uitdrukkelijk wil van afwijken ( spoedbestelling).


Terugneming en terugbetaling

Aangezien de bestelde goederen voeding betreft en Silvia's Chocolade geen controle heeft over de opslag, bewaring en behandeling van de goederen na verzending is terugname en terugbetaling door Silvia's Chocolade onmogelijk.

Beveiligde Betaling

Onderhavige informatie in verband met de beveiligde betaling beheersen de contractuele banden in het kader van de online verkoop via de webshop door Silvia's Chocolade, elshouterbosstraat 42, 3590 Diepenbeek  en ingeschreven in het handelsregister onder het nummer 0679.914.867 enerzijds, hierna “de Verkoper” genoemd, en anderzijds de natuurlijke persoon of rechtspersoon die in eigen naam of voor rekening van derden en voor professionele of particuliere doeleinden een bestelling op afstand plaatst via de website http://www.silviaschocolade.be, hierna “de Klant” genoemd. Afhankelijk van de bijzondere situatie van de Klant (hoedanigheid van consument of niet) kunnen sommige bepalingen van onderhavige algemene voorwaarden al dan niet van toepassing zijn op hem. Silvia Uten chocolatier biedt de Klant online producten te koop aan onder de naam Silvia's Chocolade. De Klant verklaart volledig rechtsbekwaam te zijn.

 

Artikel 1 : BETALINGSMOGELIJKHEDEN
Bestellingen kunnen op twee manieren worden betaald:
Onlinebetaling : via bancontact (Mollie)
Offlinebetaling : overschrijving of betalen bij afhaling (cash/bancontact/app)

 

Zodra de Verkoper de betaling heeft ontvangen, wordt de bestelling verwerkt en ontvangt de Klant een bevestiging per e-mail. Ontvangt de Verkoper de betaling niet binnen de tien werkdagen, dan zal de bestelling automatisch worden geannuleerd. Indien de Klant dat wenst, kan de Klant op de site uiteraard een nieuwe bestelling plaatsen.

 

Artikel 2 : BEVEILIGDE BETALING
Voor een optimale gebruiksvriendelijkheid en een maximale veiligheid heeft de Verkoper ervoor gekozen gebruik te maken van MOLLIE. Deze beveiligde internetbetaalsystemen garanderen de vertrouwelijkheid van de gegevens van de Klant.
Betaalplatform MOLLIE biedt in Europa de beste technologieën om de bankgegevens van de Klant te beschermen. De Verkoper krijgt de persoonlijke en bancaire gegevens nooit te zien, aangezien de banktransacties rechtstreeks verwerkt worden door MOLLIE. Alle data in verband met persoonlijke gegevens en betaalmogelijkheden worden beveiligd door middel van een versleutelingsprocedure (SSL-modus). De betaalgegevens worden nooit opgeslagen op www.silviaschocolade.be en worden op een beveiligde manier doorgestuurd naar onze betaalpartners.